Bu Blogda Ara

28 Mayıs 2012 Pazartesi

LIGHT YOUR FIRE


Cumartesi gecesi koltukta oturdugumuz yerden 26 ulkeyi guzelce gezdik, geldik. En cok da Azerbeycan'da vakit gecirdik. Allah icin cok guzel hazirlanmislar Eurovizyon yari$masi icin. Gecen sene ki birincilerin sunuculugunu ustlendigi gorkemli bir gece oldu. Ulkelerini ne de guzel tanittilar! Bir kere daha anladik ki kulturumuz,geleneklerimiz,dilimiz birbirine cok benziyor.

$imdi bu yari$manin nasil yapildigi hakkinda az bir bilgi vermek isterim. Gerci Turk vatanda$i olarak bizler, bu yari$mayi cok iyi biliriz ve hatta gereginden fazla ciddiye aliriz. Ne yapalim biz oyleyiz i$te!! Her$eye oldugundan fazla deger veren, duygulariyla hareket eden caaaanim Turk milleti, ozenle secilen sarkiciyi ilgiyle takip eder ve sonuna kadar destek verir. Dogrusu da budur zaten. Ama Avrupa'nin bir cok ulkesinde bu yari$ma neredeyse hic izlenmiyor, konu$ulmuyor bile...Halbuki tarihi 1956'ya dayanan bu geleneksel yari$manin her yil heyecanla ya$atilmasi guzel bir $ey. Bu yari$mayi bizi acayip etkileyecek yetenekleri dinlemek icin izlemiyoruz ki zaten; gercekci olalim. Hatta bazen Eurotrash seslere,kotu cevrilmi$ Ingilizce ile soylenen ucuz $arkilara, gulunc kiyafetlere ragmen, ulkenin konumu ve politik nedenleri ile verilen oylarin olacagini bile bile izliyoruz. Ama ben yine de her yil heyecanla beklerim Eurovizyon $arki yari$masini.

Gelin Eurovizyon'a bir de Masal'in gozunden bakalim...

Bu yil Can Bonomo, bizi gayet guzel temsil etti. Hepimizin yeni yeni ke$fettigi bu yetenegin tarzi farkli ve guzel. Yani ''Nananannininininaaaa'''dan daha guzel bir $arki ile gonderilebilirdi mesela...Gerci $arkiyi iki kere dinledikten sonra tekrar tekrar dinleme istegi yaratiyor,o ayri. Yari$mada kostumleri ile kanatlanarak dans etmeleri , sonra da kanatlariyla gemi olu$turmalari cok begenildi. Hele de ilk, efe gibi ciki$lari yok muydu? Gururdan tuylerim diken diken oldu izlerken..
Bu yil Isvec'ten Fas asilli Loreen, ''Euphoria' $arkisi ile birinciligi aldi. Kollarini surekli hareket ettirmesi ve soyleme tarzi bana Madonna'nin Frozen klibini hatirlatsa da birinciligi hakeden bir performansti.
Ama kabul edin ki sahneye ilk ciktiklari andan itibaren sempatimizi kazanan ve aninda gonlumuzde birinci siraya yerle$en Rusya'nin nineleri "The Babushkas" oldu. Hele de en ufaklari , ne tatli bir ya$li.. Bu tatli nineler ''Herkes icin parti'' dedi ve "C'mon and dance, c'mon and boom boom"ile herkesi co$turdu.
Sesiyle dinleyenleri sessiz birakan Arnavutluk'tan Rona Nishliu hem yilan $eklindeki kostumu ile hem de soyleme $ekliyle beni korkuttu valla...
Sahne kostumleri ve danslariyla beni ekrana kitleyen Kibris ve Fransa oldu.
Amy Winehouse olmemi$ miydi derdirten Italyan $arkici benim ilk 5'im arasindaydi. Kirmizi ayakkabilarina da bayildim. Italya zaten pizza,Venedik ve ayakkabi demek benim icin..
Romanya ise bu yilin modasi turuncu rengi elbisesi ile kar$imizdaydi eglenceli $arkisiyla...
Alanis Morissette'yi hatirlatan sesiyle Danimarka'yi cok ama cok begendim.
 Hawai'den firlami$ gelmi$ bu ablamiz..Ama aslinda Ukranya'dan.. Gel de inan :)
Ulkelerini tanitmak amacli yapilan Eurovizyon yari$masinin konseptini anlayamami$ bir diger ulke de Hollanda. Ne diye Kizilderili $apkasiyla cikarsin ki..Bir $ey mi kacirdim ben??!?

Kiyafetleri ile de gozumuze hitap eden performanslardan bazilari :

Bir Eurovizyon'nun sonuna daha geldik. Ben $imdiden gelecek sene Turkiye'den kim katilacak merak icindeyim.
Peki sizin favoriniz hangisiydi? Tabii ki Turkiye'den sonra ;)

Bugunku sayfami Danimarka performansi ile kapatiyorum.Insanin icini rahatlatan bir sesle...

Iyi haftalar herkese

Hiç yorum yok: