Bu Blogda Ara

19 Mayıs 2012 Cumartesi

HATE it or LOVE it : Sushi..
Sushi bana iki sey hatirlatiyor. Birincisi tadina yeni yeni ali$tigim Japon mutfagini ,ikincisi ise gorumcemin Sushi adli kedisi. Gerci Sushi'yi bir ay once kaybettik trafik kazasinda :( Rest in Peace...

Gecen haftalarda Yalan Dunya'nin Sushi sahnesini aranizda izleyenleriniz vardir. Severek izledigim Gulse Birsel harikasi beni yine kirdi gecirdi o bolumuyle. Gulse Birsel'in canlandirdigi Deniz karakteri sushiyi bayila bayila yiyor ama Beyaz'in canlandirdigi Rizammmmm karakteri ise yemeyip oraya buraya atiyor ve ac kaliyor :) 'Hate it or love it'  icin guzel ornek olu$turdular.

Sushi meraklisi Japon olmayan cok arkada$im var. Hatta Sushi yapmak icin butun malzemeleri alip evde yapan sushiholic'ler bile taniyorum. Marketlerde gittikce populerle$en sushi icin reyon bile koyuyorlar artik. Ben daha bu alana merak salmadim ve denemedim. Gerci zaman ne gosterir bilemem. Zaten bayila bayila da yemiyorum. Ama bazen sunumlari oyle guzel oluyor ki insan yemeden yapamiyor.
Cogumuz sushinin cig baliktan yapildigini du$unup , yuzlerimize 'igggghhh' ifadesi takiniyoruz. Aslinda fumelenmi$ balik ile yapilanlar cig sayilmazlar. Soya sosuyla, zencefille.. zirtla pirtla da bulanip yenildiginde lezzetli olabiliyor.

Bugunku blogum Sushi sevenlere gelsin...

Meraklilari icin i$te Japonca isimleri...


Cocuklara sushi sevdirmenin yollari :
Sushi seven arkada$inizin dogum gununde, soyle bir pasta hazirlamaya ne dersiniz?
ya da $irin Sushi Cupcake'ler...
 Yaraticilikta sinir tanimayip, $u guzelim orguler nasil?
Neyse konudan fazla sapmadan tarifleri vereyim. Benim severek yedigim Sushi , fume somon baligi ve avakado ile yapilani. Tarifi burada.
A$agi yukari benzeri bir-iki video buldum. Bu videolarda sushi nasil yapilir izleyebilirsiniz.

Bu da bir ba$ka tarif , Turkce versiyonu ile...


Afiyet Olsun...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ağzım sulandı olsa da yesek :)