Bu Blogda Ara

21 Mart 2012 Çarşamba

KAHVE BAHANE
Kli$e ama gercek olan 'Bir Fincan Kahvenin Kırk Yıl Hatırı' olmasidir...
Gurbetteyim ben. Globalle$en dunyada artik neredeyse her$eyi, her yerde kolaylikla bulabiliyorsunuz. Ama ne yazik ki dostluk ne aranip bulunabiliyor ne de ithal edilebiliyor :(
Peki ben Turk kahvesi alip icemez miyim? Gayet tabii icerim. Hatta kahveye karsi koyamadigim icin her gun bir fincan muhakkak iciyorum. Ama nedense tadi Turkiye'de dostlarimla beraber ictigim gibi olmuyor. Yalniz icilen Turk kahvenin, tadi yok desem yeridir. Bunu bilir, bunu soylerim.

Dostluk ,kendiliginden gelip oturur hayatimiza, sicacik... Unutamayiz hic ilk karsilasmalari,kahkahalari,dertle$meleri... I$te tam bu sirada girer hayatimiza kirk yil hatirini saydiracak Turk kahveleri. Ayridir onun tadi , hep de ayri kalacaktir.
Sizi gunluk bunalimimla sIkmayacagim. Amacim; arkada$larinizla,kom$ularinizla ya da karde$inizle kahvelerinizi kar$ilikli yudumlarken doyulmaz muhabbetinizi daha da tatlandirmak.
Ve bunun icin harika bir tarif biliyorum. Yapimi cok kolay. Yalniz orijinal ismi biraz uzun, akilda kalacak gibi degil :)
Soyluyorum, hazir misiniz?

Tarifin adi 'Türk Kahvesi Kremi ve Gül Lokumuna sarili Türk kahveli kavun salatasi' :)
Simdi sesli okuyun..

Takilmadan okuyabildiyseniz bravo! Tatli adi degil tekerleme mubarek :)
Ben balik hafizali oldugum icin bu ismi kendimce kisalttim ve tarifi 'KAHVE BAHANE' adi altinda sunmaya karar verdim.
Siz arkada$larinizla kahvenizi yudumlarken bu tarife yeni isim bulmakta ozgursunuz.
Benimle de payla$mayi unutmayin. Merakla bekliyorum.

Malzemeler

Türk Kahvesi Kremi :
1 adet yumurta sarisi
50 gr toz $eker
30 gr sut
50 gr krema
1 cay ka$igi Türk kahvesi

Gül lokumuna sarılı Türk kahveli kavun salatası:
1 adet gül lokumu
50 gr kavun
1 tatlı ka$igi ni$asta
1 cay ka$igi Türk kahvesi

Hazirlani$i
1. Derin bir tencerenin dibine cok az su koyup kaynatin. Uzerine oturabilecek bir kap icerisine yumurta sarisi ve toz $ekeri koyun. Sonra $eker eriyip yumurta beyazla$incaya dek kari$tirin.
2. Icerisine sutu ilave edin ve ılımasını saglayin. Daha sonra suyun uzerinden alarak sogumaya birakin.
3. Kremayi iyice kabarincaya dek cirpin.
4. Sutlu kari$im soguyunca kremayi ve Türk kahvesini icerisine ilave ederek yava$ca karistirin.








5.Türk kahvesi fincanina bo$altarak dolapta sogumaya bırakın.
6.  Gül lokumunu ni$asta ile yufka acar gibi acın. 
7. Muska borek yapılacak gibi iki parmak eninde boylamasina kesin.
8. Kavunu brunoise (cok kucuk kup $eklinde) dogradiktan sonra Türk kahvesi ile bir kasede kari$tirin.
9. Sonra lokumun icerisine koyarak rulo $eklinde sarin.
10. Türk kahvesi kreminin yanında servis edin.


Muhabbetiniz bol olsun!!!


Hiç yorum yok: